Távolléti oktatás

Távolléti oktatás

Távolléti oktatás

Az egyetem a személyes tudásátadás elsődlegességét fenntartva meg kívánja őrizni a digitális oktatás egyes jól bevált formáit, ezért a Hallgatói követelményrendszer  módosításának köszönhetően a 2021/2022-es tanévtől az oktatás a jelenlétin kívül akár online (szinkrón/aszinkron), akár hibrid megoldással is megvalósítható. Az oktatásszervezés ezt érintő kérdéseiről a hallgatók az adott kurzus meghirdetési adatai között tudnak tájékozódni.

Emellett az olyan élethelyzetben lévő hallgatók, akiknek a fizikai jelenléte nem megoldható, mert Magyarországra való beutazása akadályba ütközik, vagy egészségügyi állapota miatt számára nem oldható meg a jelenléttel folyó oktatásban való részvétel, a tanulmányi és vizsgakötelezettségeik teljesítéséhez kivételes tanulmányi rend keretében távolléti oktatást kérhetnek (bővebb információk a Tanulmányi ügyek menete menüpontban).

Az alábbi, távolléti tanításra/tanulásra vonatkozó ajánlások a jelenléti kurzusszervezésen kívüli esetekhez nyújtanak segítséget.

Segédletek a távolléti tanításhoz/tanuláshoz

Oktatóknak:

Hallgatóknak:

A Speciális Hallgatói Ügyeket Támogató Iroda (SHÜTI) jegyzetek szkennelésével és digitális tartalmak adaptálásával támogatja a távolléti oktatást.

A távolléti oktatás további eszközei

  • tananyagok megosztása, feladatok elvégeztetése a hallgatókkal, (félévközi) számonkérések távolléti lebonyolítása: segédlet a Canvas tanulásmenedzsment rendszerhez
  • Panopto előadás-rögzítő szolgáltatás - telepített program használatához kapcsolódó segédanyagokat ezen a linken talál
  • meglévő (jellemzően előadáshoz használt) ppt-khez hangfájl rögzítése, ezzel az előadás típusú kurzusok kiváltása: hangos kísérőszöveg rögzítése PowerPoint fájlhoz
  • a legfontosabb e-learning műveletek áttekintése egy egyetemi félév eseményeihez igazodva: Oktatás online térben 10 lépésben
  • gyakran ismételt kérdések e-learning keretrendszerekhez: E-learning GYIK
  • kapcsolattartás és csoportos kommunikáció: Microsoft Teams (lásd alább!)
  • online kurzusok módszertana: Canvas-kurzus oktatóknak a következő témákat érintően: kurzusépítési praktikák, tanulástámogató tananyagkészítés, interaktivitás, közösség és kommunikáció online térben, értékelési rendszer. Ezen a kurzuson engedélyezett a nyitott jelentkezés. Az URL megosztását követően a hallgatók/részvevők maguk jelentkezhetnek erre a kurzusra. Emellett ezen a linken is regisztrálhatnak, a WEMF7J kód használatával.

Amennyiben a kurzus oktatójának kérdése merülne fel, vagy módszertani segítséget venne igénybe, esetleg a Moodle/Canvas szoftver hibás működését tapasztalná, kollégáink állnak rendelkezésére az elearning@oktig.elte.hu címen.

Kapcsolattartás és csoportos kommunikáció: Microsoft Teams

Az MS Teams az ELTE által elsődlegesen támogatott közösségi kommunikációs alkalmazás, amelyet az egyetem teljes közössége (beleértve a hallgatókat is) jogszerűen használhat instant messagingre, csoportmunka-támogatásra, videokonferenciára és dokumentumok megosztására is.

Március 20-ig az Információs Igazgatóság elvégezte a Neptun és a Teams teljes integrációját, a Teamsba felvette valamennyi bejelentett kurzust (több mint 3000 darabot), és szinte teljeskörben hozzárendelte a kurzusokhoz az oktatókat és a hallgatókat is.

Az alkalmazás elérhető böngészőből és Windows 10, Android, valamint iOS operációs rendszerekből.

Hozzáférés

  • A Teams-be a https://teams.microsoft.com oldalon lehet belépni az ELTE-s e-mail címmel.
  • Csak azok az oktatók/hallgatók férnek hozzá a Teams-ben létrehozott kurzusokhoz, akiknek van ún. IIG azonosítójuk. Az IIG azonosító és az ELTE-s e-mail cím igényléséről bővebb információ ezen az oldalon található.

Hibakezelés

  • Amennyiben nem sikerül a felhasznaloneved@student.elte.hu címmel és a hozzá tartozó jelszóval belépni a Teams-be, első lépésként érdemes a https://ugykezelo.elte.hu címen megújítani az azonosítóhoz tartozó jelszót (akár a régi jelszó újra megadásával), mert a rendszer a 2 évnél régebbi jelszavakat nem fogadja el.
  • Akinek a fentiek után sem sikerül belépnie az o365-be, az operator@elte.hu címen jelezheti az IIG-nek (lehetőleg a felhasznaloneved@student.elte.hu -s címről).
  • Ha hibát jelentenek, írják le minél pontosabban a problémát, és lehetőség szerint csatoljanak képernyőképet.
  • Az Informatikai Karnak külön o365/Teams rendszere van. A kar oktatói és hallgatói a kari feladatrend alapján járjanak el, az ott kapott információk szerint.

Az esetleges technikai kérdéseket az ügyféltámogatókon és a 6800-s melléken kívül a teams@elte.hu e-mail címen várják.