Tanulási célok
EDUFLOW - Tanulási célok
Amellett, hogy a képzés és ösztöndíjprogram célja, hogy a programban részt vevő oktatók mélyebb szakmai tudással és önbizalommal rendelkezzenek a digitális pedagógia területén, az is cél, hogy a kiválasztott oktatókból egy olyan szakmai közösség jöjjön létre, amely aktívan közreműködik az egyetem oktatásfejlesztési folyamataiban.
Éppen ezért a kompetenciaterületeket áttekintve olyan kurzusokat és tréningeket terveztünk, amelyek segítenek a fiatal oktatóknak oktatókká válni, oktatói identitásukat kialakítani, az oktatást a kutatással egyenértékű területként értelmezni. Szeretnénk, hogy érezzék, bár a tanítás alapvetően magányos tevékenység, ma már nem kell, hogy így legyen, az együttműködésnek számtalan formája lehetséges kollégákkal, szakmabeliekkel és persze magukkal a hallgatókkal is. Az effektív kommunikáció akkor is elengedhetetlen, ha egyértelműen értékes és előrevivő kezdeményezések mellett kell érvelni. Az intézményi szerepvállalásra is fel kell készíteni az oktatásfejlesztésbe bekapcsolódó oktatókat. Az ösztöndíjprogram a résztvevőknek lehetőséget nyújt a szakmai fejlődésre, de arra is ösztönzi őket, hogy hosszú távon elkötelezettek legyenek az oktatói pálya és az innovatív pedagógiai megoldások irányában. Alapértékként tekintünk a hallgatók támogatására, a tanulás támogatására. A kurzusdesign szakértői részismereti képzés olyan területeken nyújt fejlődési lehetőséget, mint a tanulástervezés, online tanulási környezetek kialakítása, a tanulási tevékenységek és tanítási módszerek, az értékelés, a multimédia és design.