Diplomás Pályakövetési Rendszer
Az ELTE a TÁMOP-4.1.1-08/2/KMR-2009-0002 számú pályázati projekt (Diplomás pályakövetési program, komplex hallgatói szolgáltatásfejlesztés az ELTE-n) keretében 2009 decembere és 2011 novembere között dolgozta ki és kezdte működtetni Diplomás Pályakövetési Rendszerét (DPR). A DPR működtetését a Rektori Kabinet Minőségügyi Iroda koordinálja.
Az ELTE DPR a pályázati kiírásban megadott intézményi követelményekhez igazodva az alábbi felméréseket foglalja magában:
-
Hallgatói motivációs vizsgálat: on-line standard kérdőíves adatfelvétel minden év tavaszi szemeszterében, első alkalommal 2010 tavaszán.
-
Az adatfelvétel a felmérés időpontjában az ELTE-re beiratkozott, az adott félévre valamely a Felsőoktatási törvény 11. § (1) és (2) bekezdésében meghatározott képzési ciklusra (alapképzés, mesterképzés, ezek osztott és osztatlan formái, doktori képzés), vagy régi típusú egyetemi vagy főiskolai képzésre regisztrált hallgatók, az adott félévre regisztrált hallgatók körében történik.
-
A vizsgálat célja: hallgatók munkaerő-piaci, továbbtanulási motivációinak, képzéssel szembeni elvárásainak, munkaerő-piaci várakozásainak, képzési és elhelyezkedési stratégiájának feltérképezése.
-
-
Végzett hallgatók pályakövetése: on-line standard kérdőíves adatfelvétel minden év tavaszi szemeszterében, első alkalommal 2010 tavaszán (2007-ben és 2009-ben végzettek).
-
A felmérésben résztvevők köre: az adatfelvételt megelőző első, harmadik és ötödik naptári évben a Felsőoktatási törvény 11. § (1) és (2) bekezdésében meghatározott képzési ciklusain (alapképzés, mesterképzés, ezek osztott és osztatlan formái, doktori képzés) és régi típusú egyetemi vagy főiskolai képzésben diplomát szerzettek.
-
A vizsgálatba elsőként bevont végzettek diplomaszerzésének időpontja: 2007.
-
-
Végzett hallgatók pályakövetése telefonos standard kérdőíves vizsgálattal: háromévente végzett felmérés, amit mindig az elmúlt 3 naptári év végzettjeinek reprezentatív 1500 fős mintáján végzünk. Adatfelvétel időpontja: háromévente ősszel; első alkalommal 2010 őszén.
-
A felmérésben résztvevők köre: az elmúlt három naptári évben a Felsőoktatási törvény 11. § (1) és (2) bekezdésében meghatározott képzési ciklusain (alapképzés, mesterképzés, ezek osztott és osztatlan formái, doktori képzés) és régi típusú egyetemi vagy főiskolai képzésben diplomát szerzettek mintája.
-
A felmérést minden alkalommal kiegészíti egy eltérő fókuszú kérdésblokk, 2010-ben ez a karriertervezés, illetve a munkavállalást elősegítő tényezők felmérése lesz.
-
Kidolgozás
A rendszer kidolgozása két egymással összekapcsolódó irányból történik:
-
Módszertan kidolgozása: A hallgatói motivációs vizsgálat, illetve végzett hallgatók munkaerő-piaci helyzetére, továbbá az intézménnyel kapcsolatos utólagos véleményére vonatkozó adatok gyűjtésére, elemzésére alkalmas intézményi módszertan kidolgozása, figyelembe véve a TÁMOP 4.1.3 keretében központilag kidolgozott országos módszertani ajánlásokat. A módszertani kidolgozását a TÁTK és a PPK által delegált módszertani csoport végzi.
-
Informatikai fejlesztések: Az adatfelvételhez, tároláshoz, értékeléshez szükséges informatikai fejlesztések elvégzése. Olyan informatikai háttér biztosítása, ami lehetővé teszi többek között:
-
online kérdőívek szerkesztését
-
ETR-ben tárolt különféle hallgatói adatok alapján megadott szempontok szerinti minta elkészítését
-
a felmérésekben bevont hallgatói/végzett hallgatói körrel való kommunikációt
-
az on-line adatfelvételt
-
a telefonos felmérés informatikai támogatását
-
az ETR adataival való kapcsolódást
-
az adatok integrációját a TÁMOP 4.1.3. kiemelt program során kidolgozott központi rendszerekhez, illetve a későbbiekben való kapcsolódást az intézményi vezetői információs rendszerhez
-
az eredmények visszajelzését
-