Plenáris előadások
III. Felsőoktatás Felsőfokon Konferencia – Plenáris előadások
Plenáris előadások
Plenáris előadások |
09:15 - 09:45 |
|
Dr. Dósa Kata: Értékelik-e a hallgatók az oktatásmódszertani erőfeszítéseinket? |
|
A széleskörű és szerteágazó egyetemi teendők közepette joggal merülhet fel a kérdés, hogy mennyire érdemes korlátozott erőforrásainkat abba fektetni, hogy a frontális előadáson túl mutatóan foglalkozzunk a hallgatók tanulási élményével. Másképpen: milyen és mekkora hatása van a módszertani innovációknak és az ún. pedagógiai törődésnek? Ezt a kérdést kutatócsoportunkkal egy több ezer hallgatói hálaüzenetet tartalmazó adatbázison vizsgáltuk, amelyeket (az ELTÉ-n is elindított,) a Budapesti Gazdasági Egyetemen már öt éve működő Thank-a-Teacher kampány keretében gyűjtöttünk és elemeztünk. Az előadás során bemutatom az oktatói munka azon elemeit, amelyek a minta alapján különösen értékesek és érzékelhetőek a hallgatók számára, és kitérek az eredmények ramifikációjára is a felsőoktatásfejlesztés és az intézményi oktatáspolitika tekintetében. |
Dr. Dósa Kata központvezető, Tanítás- és Tanulás-támogató Központ, Budapesti Corvinus Egyetem
A Budapesti Corvinus Egyetem Tanítás- és Tanulástámogató Központjának vezetője, felsőoktatásfejlesztő. Eredetileg ELTE TTK alumna, posztgraduális képzéseit pedig a University of Wisconsin-Madison és a Georgia Institute of Technology kötelékében végezte, majd az ELTE PPK neveléstudományi doktori iskolájában honosította. Kutatási területei közé tartozik a kevesebb eséllyel rendelkező hallgatók felsőoktatási támogatása, az együttérzés és az alázat, mint készségek fejlesztése és a hála szerepe a felsőoktatási ökoszisztéma. Alapító tagja és elnökhelyettese a Magyar Rektori Konferencia Felsőoktatási Módszertani és Oktatásinformatikai Fórumának, mely az első, felsőoktatásfejlesztőket tömörítő hazai szervezet. |
09:45 - 10:15 |
|
Dr. Fenyvesi Kristóf: Túl a MOOC-on: mikrotanúsítványok, AI-augmentált tanulási környezetek, tanítás és tanulás az átalakuló felsőoktatásban |
|
Az oktatás digitalizációja és a munkaerőpiac gyors változásai az egyetemek számára is új kihívásokat és lehetőségeket teremtenek. A mikrotanúsítványok és a mesterséges intelligencia (AI) által támogatott tanulási környezetek jelentős szerepet játszanak az egyre rugalmasabb, személyre szabott tanulási utak kialakításában. Az átalakuló finn felsőoktatásban a Jyväskyläi Egyetem kiemelt szerepet vállal a Digivisio 2030 projekt fejlesztésében, amelynek célja az élethosszig tartó tanulás támogatása. A Digivisio keretében létrejövő OPIN platform korszerű technológiák és változatos pedagógiai módszerek alkalmazásával lehetővé teszi, hogy a tanulók és oktatók közösen hozzanak létre adaptív tanulási élményeket, melyek a jövő munkaerőpiaci elvárásaira reflektálnak. Az előadás bemutatja a projekt eddigi eredményeit, példát kínálva arra is, hogyan építhetők be új technológiák által támogatott új elképzelések az egyetemek tanítási és tanulási stratégiájába, túlmutatva a hagyományos online tanulási formákon. |
|
Dr. Fenyvesi Kristóf (www.kristoffenyvesi.com), a Finn Oktatáskutató Intézet kutatója, a Jyväskyläi Egyetem Innovatív Tanulási Környezetek kutatócsoportjának projektvezetője.
Vendégkutató a Hong Kongi Metropolitan Egyetemen, a Koreai Nemzeti Tanárképző Egyetem, a Milánó-Bicocca Egyetem és az Indonéz Oktatási Egyetem (UPI) vendégprofesszora. Aktív szervezője és résztvevője nemzetközi tudományos eseményeknek, oktatási programoknak, kiállításoknak, STEAM workshopoknak és fesztiváloknak világszerte. A magyar-finn ÉlményMűhely / Experience Workshop (www.elmenymuhely.hu) alapítója. |
Várjuk résztvevőként oktatóink, hallgatóink jelentkezését az Eötvös Loránd Tudományegyetemen megrendezendő 2025. évi konferenciánkra!
A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött: Jelentkezési űrlap
Jelentkezési határidő: 2025. február 3.
Elérhetőségünk: ffkonferencia@oktig.elte.hu