Szekció-előadások
II. Felsőoktatás Felsőfokon Konferencia – Szekció-előadások
„Kihívások a felsőoktatásban” Szekció
Időpont: 2023. október 16. hétfő 11:00-14:50 Helyszín: MS Teams; „Kihívások a felsőoktatásban” Csatorna Szekcióvezető: Szabó Laura |
|
Szekció leírása Hazai és nemzetközi szinten is jelentős kihívásokkal kellett szembesülni és folyamatos megoldásokat találni a múltban, jelenben és még a jövőben is a felsőoktatásnak. A terület szereplői a kihívások ismeretében megannyi érdemi lépést tettek az idők folyamán, ahogy napjainkban is. A téma számos aspektusból megközelíthető, azonban a „Kihívások a Felsőoktatásban” című szekcióban egészen konkrét témaköröket illetően keressük a választ meghívott szakértőink segítségével. Önértékelés, tanulási eredmények, moduláris rendszer, mikrótanúsítvány, kurzusdesign, minőségbiztosítás, kiberkartográfia. Csak néhány szó, de mindezek hátterében rengeteg munka és tapasztalat áll rendelkezésünkre, amely ismereteket tárják elénk meghívott előadóink. A változatos és egyben aktuális témákat a területek szakértői mutatják be, amelyet követően a felmerülő kérdésekre is választ nyújtanak a résztvevőknek. Mindezek tekintetében várjuk az érdeklődő oktatókat, kutatókat és hallgatókat egy szakmailag kiemelkedően értékes napra! |
Előadó | Előadás címe |
Dr. Tóth-Mózer Szilvia, Salát Magdolna |
A felsőoktatás szíve |
Salát Magdolna |
Tanulási eredmények - a felsőoktatás matrjoska babái |
Dr. Takó Ferenc, Major Éva (BTK), Hercz Mária (TÓK), Erdei Luca Alexa (PPK), Visnovitz Ferenc (Oktatási Igazgatóság), Tartsayné Németh Nóra (BTK), Horváth Zsolt (BTK), Fazekas-Vinkovits Ágnes Sarolta (BGGYK), Mihucz Viktor (TTK) |
A CHARM European University oktatásmódszertani fejlesztései |
Dr. Somody Bernadette, Dr. Somssich Réka, Dr. Visnovitz Ferenc | Mikrotanúsítványok jövője: Hiedelmek és lehetőségek |
Dr. Kollányi Zsófia Dr. Somody Bernadette, Dr. Felvinczi Katalin | A moduláris képzés előnyei és korlátai |
Dr. Tóth-Mózer Szilvia, Durkó Gábor, Dr. Visnovitz Ferenc | Szakértő kerestetik! - Az ELTE EDUflow kurzusdesigner részismereti képzési programja |
Wind Attila Miklós | Angol nyelvtanárok nézete a probléma-alapú nyelvtanulásról és nyelvoktatásról |
Svastics Carmen | Kirekesztő, befogadó és ellenálló akadémiai diskurzusok Emberi Erőforrás Tanácsadó MA képzésben |
Dr. Török Zsolt Győző |
Kiberkartográfia és térképes történetmesélés |
„Oktatási Jógyakolatok” szekció
Időpont: 2023. október 16. hétfő 11:00-14:50 Helyszín: MS Teams, „Oktatási jógyakorlatok” csatorna Szekcióvezető: Klemmné Dr. Gonda Zsuzsa |
|
Szekció leírása A jógyakorlat olyan különböző szakmai kritériumoknak megfelelő innováció, pedagógiai, oktatási megoldás, amely az adott intézmény fejlesztőmunkáját pozitívan befolyásolja. A szekció célja, hogy minél több olyan jógyakorlatot mutasson be a különböző szakterületekről, amelyek eredményei attól függetlenül is hasznosíthatók. Az előadók számos különböző tudományágból érkeznek, ennek megfelelően lesz szó például az óvó- és tanítóképzésről, az informatika vagy az angol nyelv tanulásáról és tanításáról, a történelem, a szociológia vagy éppen a geofizika oktatásáról. Az előadások összességében lefedik a teljes tanulási-tanítási folyamatot a tervezéstől az értékelésig, hiszen a tananyagok kidolgozása, a hallgatói készségek fejlesztése, a tanítási módszerek (pl.: különböző digitális módszertani megoldások, kollaboratív tanulás, projektmódszer, terepgyakorlat), az ön- és társértékelés lehetőségei mind megjelennek a konferencián. Külön érdekessége a szekciónak, hogy olyan előadásokat is tartalmaz, amelyek a szorosabb értelemben vett tanulási-tanítási folyamaton túlmutatnak, és a mesterséges intelligencia hatását részben a kutatás folyamatára vonatkoztatva vizsgálják, vagy éppen a nemzetközi kapcsolatok befolyását mérik a hallgatók fejlődésében. A jógyakorlatok megosztásával nemcsak abba nyerhetnek bepillantást a résztvevők, hogy milyen innovatív módszertani megoldásai vannak egy-egy szakterületnek, hanem inspirálódhatnak is azzal kapcsolatban, hogy hogyan tudnák a saját szakterületük oktatását, elsősorban digitális keretek között, hatékonyabbá és még inkább tevékenységközpontúvá tenni. |
Előadó | Előadás címe |
Baditzné dr. Pálvölgyi Kata, Jakab Levente |
A mesterséges intelligencia alkalmazása egyetemi nyelvszakokon- tippek és ötletek |
Mihály Bulcsú |
A Szociális Munka Tanszék nemzetközi kapcsolatainak hatása a képzés fejlesztésére és a hallgatók tudásnövelésére |
Kerekes Valéria, Serfőző Mónika |
Innovatív tanulási módok a tanító- és óvóképzésben |
Tartsayné Dr. Németh Nóra | Transzverzális készségek fejlesztése az anglisztika BA specializációs kurzusokon |
Dr. Abonyi-Tóth Andor | Vizsgamunkák értékelése az önértékelés és társértékelés módszereivel |
Takács Erzsébet, Tátrai Annamária | Oktatás projektmódszerrel szociológia alapszakon |
Dr. Kálmán Orsolya, Eszes Fruzsina, Kardos Dorottya, Saly Erika | Valós problémákra valós válaszok -Projekt alapú tanulás a jövőért |
Vincze Dorottya | Betekintés az Élményinformatika kurzus és a Badgr rendszer működésébe |
Vas Miklós |
Videóinterjúk használata a felsőfokú oktatásban, speciális kitekintéssel a történelem alapképzésre |
Szijártó Márk | Az élmény megfizethetetlen, minden másra ott a helyi váltó…A többlépcsős geofizikus terepgyakorlat mint erőforrásigényes, de hatékony képzési elem |
„Középpontban az egyetemi hallgatók” szekció
Időpont: 2023. október 16. hétfő 11:00-14:50 Helyszín: MS Teams, „Középpontban az egyetemi hallgatók” csatorna Szekcióvezető: Jenei Péter |
|
Szekció leírása Érdemes feltenni magunknak a kérdést: az egyetemen tanítjuk a hallgatókat, vagy tanulnak. A kettő nem teljesen azonos. A hallgatókat taníthatjuk úgy, hogy nem tanulnak semmit és tanulhatnak mindenféle oktatás nélkül. Sokszor látható, hogy gyakran elfeledkezünk arról (vagy nem tudatosítjuk magunkban megfelelően), hogy a fő célunk a hallgatóink tudásának és képességeinek fejlesztése, ami tanulás nélkül nem lehetséges. Tehát a kérdésre a válasz egyértelműen az, hogy azt kell elérnünk, hogy tanuljanak a hallgatók. Ehhez két dolog biztosan szükséges:
|
Előadó | Előadás címe |
Dr. Karner Orsolya, Matavovszky Dominika, Csikai Enikő |
Ezek a mai fiatalok… - Egyetemi hallgatók mentális egészsége |
Zelena Dorina Lilla |
Pszichológia a közösségi médiában –digitális mentális egészségműveltség és tartalomfogyasztás felmérése a magyar diákság körében |
Patakiné Bősze Júlia |
Sport, humán és reál szakos egyetemisták jól-léte és egészségdimenziói |
Dr. Bulyáki Tünde | Speciális igényű hallgatók a felsőoktatásban |
Tátrai Annamária | Alap- és mesterszakos szakos hallgatók részvétele elsőéves hallgatótársaik oktatásában |
Dr. Visnovitz Ferenc | Túlkomplikált kurzusdesignok: Tud-e egy kurzus jó lenni mindenkinek |
Dr. Bedzsula Bálint | Hallgatói részvétel a felsőoktatási intézményi működésben |
Murai László | EENJOY – Barátság XP-kért - Gamifikáció, mint eszköz az egyetemista identitás kialakításában |
Dr. Polgár Rudolf, Bálint Boglárka Eszter, Horváth Anna |
Digitális oktatási módszer fejlesztése - tanárszakos hallgatók oktatási készségeinek hallgatóközpontú fejlesztése |
Dr. Serfőző Mónika | Kollaboratív tanulási környezet egy szemináriumon |