Superbrands-díjas az Egyetem

2013-ban kilencedik alkalommal ítélte oda a Superbrands Magyarország Szakértői Bizottsága a Superbrands-díjakat: a legjobb márkák között idén újra díjazták az Eötvös Loránd Tudományegyetemet is. A díj a szervezet szándéka szerint olyan pozitív visszajelzés, amely szakmai alapon emeli ki a legjobbakat, irányt szab a fejlődésre törekvő piaci szereplők számára, és a hazai márkáknak példát mutat a sikeres márkaépítéshez.

A független és önkéntes szakértőkből álló bizottság a világ közel kilencven országában azonos előírásokat követve ugyanazon elv alapján dönt a jelöltekről:
„Superbrands az a márka, amely a saját területén kitűnő hírnevet szerzett. A márkához kapcsolt értékek olyan érzelmi és/vagy kézzelfogható előnyöket nyújtanak, amelyeket a fogyasztók elvárnak és elismernek.” A nemzetközi definíción túl a bírák figyelembe veszik az adott brand tradícióját, piaci szereplését, reputációját, etikai megítélését, közismertségét, tudatos innovációját és márkastratégiáját is.

A Superbrands minden korábbinál nagyobb hangsúlyt fektet a fogyasztók elérésére, így a huszonegy tagú, független szakemberekből álló Superbrands Magyarország Szakértői Bizottság értékelése idén kiegészült a GfK Hungária Piackutató Intézet által a fogyasztók körében végzett online márkaismertség és kedveltség kutatással is. A megkérdezettek több mint fele a legkedvezőbb két kategóriába sorolta az ELTE-t: 30% rokonszenvesnek tartja, a 800 fős reprezentatív minta negyede pedig nagyon kedveli az egyetemet.

2013.06.17.