Konzultációk
Konzultációk
Egyéni e-learning konzultációk az ELTE oktatóinak, munkatársainak
Válasszon egy időpontot, hogy feltehesse digitális pedagógiával, kurzusfejlesztéssel, online tanítással kapcsolatos módszertani kérdéseit egy e-learning szakértőnek. A bemutatkozásokat a névre kattintva olvashatja. A konzultációk helyszíne: ELTE Teams
Jelentkezés az IDŐPONTFOGLALÁS gombra kattintva:
IDŐPONT-
|
IDŐPONT-
|
IDŐPONT-
|
IDŐPONT-
|
Dr. Abonyi-Tóth Andor | Tartsayné Dr. Németh Nóra | Dr. Virányi Anita |
Mi is az a módszertani konzultáció, miben segít az e-learning szakértő?
Egy e-learning konzultáns segít...
- korszerű digitális pedagógiai-módszertani ismereteket integrálni a (felső)oktatási gyakorlatba (saját maga is rendelkezik felsőoktatásban szerzett oktatói tapasztalattal, ismeri az itt felmerülő kérdéseket),
- tisztázni a hozzá forduló oktatók igényeit, megtalálva az online tanulási környezetben azokat a megoldásokat, amelyek segítik céljai elérésében,
- folyamatában látni és láttatni egy kurzus felépítését, szerkezetét,
- átgondolni előnyeit, lehetőségeit, hátrányait vagy korlátait, lehetséges kimeneteleit egy-egy módszer alkalmazásának,
- feltárni azokat a területeket és forrásokat, amelyeken és amelyek segítségével közelebb kerülhet pedagógiai céljai megvalósításához.
Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy...
- holisztikus szemléletben segíthet áttekinteni egy online kurzusfelületet, és e-learning szakmai szempontok alapján (lényegében területfüggetlenül) értékelni erősségeit és fejleszthető területeit,
- tanulási célok és tanulási tevékenységek összehangolásában támogatja az oktatót,
- az értékelési és követelményrendszer kialakításában javaslatokat tesz,
- a tananyag megjelenítésével kapcsolatosan segít érvényesíteni esztétikai, ergonómiai, akadálymentesítési szempontokat,
- képzéseket, kurzusokat, tutorialokat vagy help-desk szolgáltatást javasol az ismeretek bővítése és a készségek fejlesztése céljából, egyéni fejlődési célokat segít kitűzni.
A folyamat során:
- két egyenrangú szakember dolgozik együtt, akik más-más területen rendelkeznek szaktudással, de együtt gondolkodnak arról, hogyan lehet a tanulási-tanítási folyamatot eredményesebbé tenni az online térben
- az oktató hozza a szaktárgyával kapcsolatos tanítási tapasztalatait, a tanulócsoportjával kapcsolatos ismereteit, a konzultáns a digitális pedagógia szakértője, egyaránt alkalmaz általános pedagógiai-andragógiai és technológiai tudáselemeket, és ezeket egyesítve az elvek és módszerek olyan új összességét tudják használni, ami a felmerült problémák adekvát megoldása lehet,
- konzultáns és oktató egyaránt tanul, hiszen minden konzultáció egyedi kérdéseket vet fel, és olyan megoldásoknak kell születni, amiket az oktató elég személyre szabottnak tart ahhoz, hogy a gyakorlatba is átvigyen
- akár több alkalommal is találkozik a konzultáns és az oktató, hogy megbeszéljék az oktató előrehaladását,
- kritikus pont, hogy az oktató is elköteleződjön az aktív megoldáskeresésben, gyakorlata felülvizsgálatában és változtatásában.
Ennek eredményeképpen:
- az oktatók olyan kurzusfelületeket tervezhetnek, amelyek segítségével 1-2 félév alatt megtérülhet a kurzusfejlesztésbe befektetett energia az oktatói munkaterhelés oldalán,
- az oktatók eredményesnek, magabiztosabbnak érezhetik magukat, fejlődik digitális kompetenciájuk,
- a hallgatók sikerének támogatása tervezett, átgondolt módon valósul meg a kurzusfelületen,
- az oktatók a tanulócsoportjaik, illetve hallgatóik igényeihez igazodva alakítják a tanulástámogató környezetet az online térben.
Egy e-learning konzultáns...
- mindig onnan indul, ahol az oktató éppen van, ott segít neki, ahol ő segítséget kér,
- empatikus, elismeri, hogy az oktató fejlődni, tanulni szeretne és ő ebben segítségére lehet,
- tiszteli az oktatók más téren szerzett kompetenciáit, azt a saját digitális kompetenciáival ötvözve támogatja egy korszerű tanulási környezet kialakítását,
- saját gyakorlatával, tapasztalataival nyújt hiteles példát kurzusfejlesztési kérdésekben,
- motiválja a hozzá forduló oktatókat, hogy a pedagógiailag, módszertanilag is jól felépített, átgondolt és tartalmilag is jó minőségű felületek kialakítása kapcsán szerzett tapasztalataikat, tudásukat megosszák jó gyakorlatként oktatótársaikkal,
- hidat képezhet az oktatói kérések és a help-desk munkatársai között abban, hogy egyértelműsíteni tudja azokat a kéréseket, amelyekre az oktatóknak az eredményes, hatékony munkavégzéshez szüksége lehet,
- az oktatókat támogató, módszertani-pedagógiai képzéseket, segédanyagokat dolgoz ki, konzultációs lehetőséget biztosít egy-egy kérdéskör alaposabb feltárásához és a megoldás megtalálásához.
Egy e-learning konzultánsnak nem feladata, nem kompetenciája, hogy…
- ő alakítsa ki az oktató igényei alapján a kurzusfelületet, online tereket,
- offline tananyagelemeket tegyen elérhetővé digitális formában, hanem sokkal inkább megad minden támogatást ahhoz, hogy ezt az oktató önállóan meg tudja valósítani,
- technikai útmutatókat készítsen vagy értelmezzen az oktató vagy a hallgatók számára a tanulásmenedzsment rendszerek vagy egyéb webkettes tanulástámogató alkalmazások használatához,
- hibabejelentéseket kezeljen, e-learning naplófájlokban nyomozzon, kurzust/adatokat állítson helyre,
- szoftverfejlesztéseket valósítson meg.