Tanítunk, hogy taníthass!
A folyamatosan változó képzési színtérre és a felvételizők igényeire válaszul az ELTE 2024-ben első alkalommal rendezte meg pedagógusképzési nyílt napját, ahova a tanár hívatás iránt érdeklődő fiatalokat várták. A rendezvényen – melynek házigazdája a Bölcsészettudományi Kar volt – a felvételi előtt álló középiskolások általános tájékoztatást kaphattak az ELTE történetétől kezdve a felvételi követelményekig, a délelőtt további részében pedig a BTK termeiben mutatkoztak be az egyetem pedagógusképzést kínáló tanszékei.
A program reggel 8 órakor interaktív befogadóórával indult, ahol az egyetem Hallgatói Önkormányzata (HÖK) mutatta be az ELTE pedagógusképzését, miközben a Gólyavár előterében felállított információs pultoknál a résztvevők megismerkedhettek a különböző szakokkal is, a kisgyermeknevelőtől a gyógypedagógusig.
A rendezvényen Domboróczky Balázs, az EHÖK elnöke köszöntötte a megjelenteket, majd Borhy László, az ELTE rektora rajzolt általános képet az egyetemről. Csapodi Csaba, az ELTE Tanárképző Központ főigazgatója Miért az ELTE pedagógusképzését válasszam? című előadásában ismertette az egyetem pedagógusképzési stratégiáját és a képzések előnyeit, külön kitérve a nemrég bevezetett rövid ciklusú tanári mesterképzésre, mely az eredetileg nem pedagógusképzésben részt vevő hallgatók előtt is megnyitja az utat, hogy tanárrá válhassanak. A főigazgató a HVG Diploma 2025-ös rangsorára hivatkozva kiemelte, jelenleg az ELTE-n a legjobb pedagógusképzés.
Rapos Nóra (PPK), Márkus Eszter (BGGYK), Lénárd András (TÓK és Gonda Zsuzsa (TKK)
A pódiumbeszélgetésen a tanítás és tanulás kérdéseiről esett szó. A Gonda Zsuzsa (TKK), Lénárd András (TÓK), Márkus Eszter (BGGYK) és Rapos Nóra (PPK) részvételével zajló kerekasztal-beszélgetés középpontjában a pedagógusképzés jövője, a tanári hivatás társadalmi felelőssége és a képzés során alkalmazott innovatív megoldások álltak. A résztvevők hangsúlyozták, hogy a tanári pályán nemcsak az oktatás, hanem a diákok személyiségének kibontakoztatása, az egyénre szabott tanulási utak megteremtése, valamint az élethosszig tartó tanulásra való nevelés is kiemelten fontos. A beszélgetésen elhangzott, hogy az ELTE pedagógusképzése gyakorlatorientált, ahol a hallgatók minden félévben valós iskolai környezetben végezhetnek gyakorlatot, így közvetlen tapasztalatokat szereznek. Az egyetem nagy hangsúlyt fektet a nemzetközi mobilitásra, és ösztöndíjprogramok (többek között az ELTE-n továbbra is elérhető Erasmus+) révén lehetőséget biztosítanak külföldi tanítási gyakorlatra is. A digitális kompetenciák fejlesztésére szintén jelentős energiákat fordít, korszerű módszertani megoldásokkal és online oktatási eszközökkel segítve a hallgatókat.
A felvételi eljárásról Lengyel Ágnes oktatási igazgatóhelyettes tartott részletes tájékoztatást, kiemelve a képzés iránt érdeklődő hallgatók számára elérhető lehetőségeket és az ELTE pedagógusképzésének sokszínű, modern megközelítését.
A nyílt nap további részében a pedagógusképzés szakonkénti tájékoztatói, workshopjai és mintaórái várták az érdeklődőket. A szakok két idősávban tartottak bemutatkozókat. Volt nyelvtanítás játékosan (BTK – angol nyelv és kultúra tanára), szó volt faliabroszról és mémekről (BTK – történelemtanár), kiderült hogyan tanulható a tanárság (PPK – pedagógia és pszichológia tanárszakosoknak), vagy milyen az innovatív fizikatanítás (TTK – fizikatanár), de telt ház volt a tanító és óvodapedagógus alapszak óráján is.
A rendezvény iránt kiemelkedő érdeklődés mutatkozott: a helyszínen több mint 600 fő kapcsolódott be valamilyen formában az esemény programjaiba, és további 182 fő követte online a központi előadásokat. Az aktív részvétel jól tükrözi a tanári hivatás iránti növekvő érdeklődést, valamint az ELTE pedagógusképzése iránti bizalmat.
ELTE Pedagógusképzési nyílt nap
ELTE Pedagógusképzési nyílt nap
0
/
0
0
/
0