Pionírok és korai követők

2025.02.10.
Pionírok és korai követők
Több mint száz oktatásfejlesztői szakértő részvételével tartottak ismét Felsőoktatás Felsőfokon konferenciát az Eötvös Loránd Tudományegyetemen.

Február 6-án, az első Oktatási Kiválóság Napján rendezték meg a harmadik Felsőoktatás Felsőfokon című módszertani konferenciát, amely lehetőséget teremtett az Eötvös Loránd Tudományegyetem oktatóinak, kutatóinak és hallgatóinak arra, hogy megosszák tapasztalataikat, bemutassák oktatásfejlesztési kezdeményezéseiket, és megvitassák a felsőoktatás aktuális kihívásait és innovációit. A konferencia szervezését idén is az ELME karközi módszertani csoport és az Oktatásfejlesztési és Tehetséggondozási Osztály kollégáiból összeálló szervezőbizottság koordinálta.

Az eseményt Zentai László oktatási és tanulmányi ügyekért felelős rektorhelyettes és Cseszregi Tamás oktatási igazgató, a Digitális Oktatásfejlesztési Kompetencia Központ (DOKK) szakmai vezetője nyitotta meg, hangsúlyozva az egyetem elköteleződését az oktatási innovációk és a tudásmegosztás iránt.

A konferencia plenáris előadásai az oktatásmódszertani fejlesztések gyakorlati hatásaira és a technológiai innovációkra fókuszáltak. Dósa Kata (Budapesti Corvinus Egyetem) arra kereste a választ, hogy a hallgatók milyen mértékben értékelik az oktatók oktatásmódszertani fejlesztéseit, míg Fenyvesi Kristóf (Finnish Institute for Educational Research, University of Jyväskylä) a mikrotanúsítványok és mesterséges intelligencia által támogatott tanulási környezetek szerepét vizsgálta a felsőoktatás jövőjében.

A konferencián a DOKK számos munkatársa mutatta be kutatási eredményeit. Somody BernadetteTóth-Mózer SzilviaHorváth LászlóGráf-Szabó Veronika, Takács Dániel, Pálvölgyi Kata, Faix Dóra, Gaál Zoltán, Takács Lili, Kiss Valéria, Tóth Fruzsina Rozina és Vetési Erika előadásaikban olyan témákat jártak körül, mint az oktatási digitalizáció, a mesterséges intelligencia alapú pedagógiai támogatás, a tanulási útvonalak fejlesztése, valamint a hallgatói készségfejlesztés új megoldásai.

A konferencia három szekcióban folytatódott, amelyek

a digitális oktatás, az oktatói munka fejlesztése és a hallgatói támogatás témáit járták körül

a tanulásmenedzsment-rendszerek nyújtotta lehetőségektől kezdve az MI-alapú kurzustervezésen és oktatáson, az e-learning rendszerek hatékonyságnövelésén, az oktatói kompetenciafejlesztésen, a határon átnyúló közösségi és szakmai fejlesztéseken át a tanulási élmény javításáig.

Az online konferencia videós előadásait aktív szakmai viták követték, amelyek a tanácskozás MOOC felületén a későbbiekben is elérhetők lesznek. (Az érdeklődők az ELTE Oktatási Igazgatóságtól kérhetnek hozzáférést e-mailben.)

A konferencia lehetőséget biztosított a különböző oktatásfejlesztési pályázatok és projektek disszeminációjára, így az egyetemen zajló innovációk a szélesebb közönséghez is eljuthattak. Az ELTE Oktatási Igazgatóság a legjobb előadásokat szerződéses díjazással is honorálta.