Megalakult az EdTech Koalíció
Összesen húsz állami, felsőoktatási és piaci szereplő részvételével megalakult a EdTech Koalíció. A szakmai együttműködési fórum alapító nyilatkozatát szeptember 2-án az EdTech Summit Hungary rendezvényen tartott alakuló ülésen írták alá a tagok képviselői, az Eötvös Loránd Tudományegyetem részéről a dokumentumot Borhy László rektor látta el kézjegyével. A koalíció elnöke Ritter Dávid, az ELTE informatikai igazgatója.
Az alapítók szerint a gazdasági és társadalmi jólétéhez a minőségi oktatáson keresztül vezet az út,
ez pedig csak akkor lehetséges, ha az oktatás lépést tart a világban zajló technológiai, társadalmi és demográfiai folyamatokkal, aktív, folyamatos párbeszéden alapuló kapcsolatot ápol a különböző iparágak képviselőivel, illetve ösztönzi a magyar startupok és KKV-k részvételét nagyvállalati, egyetemi vagy nemzetközi partnerségekben.
A koalíció állandó szakmai együttműködési és egyeztetési fórumot biztosít a piaci és állami szereplők, valamint a tudományos és szakmai szervezetek között, szakértői támogatást nyújt különböző fejlesztésekhez, hazai és nemzetközi érdekképviseleti munkacsoportokat állít fel, ezen kívül ismeretterjesztő és oktatási feladatokat vállal magára, tagjai pedig elkészítik a hazai iparágakra vonatkozó EdTech akciótervet és javaslatokat tesznek a jogi szabályozási környezet kialakítására is.
Az alakuló ülés résztvevőit Dietz Ferenc, a Gábor Dénes Egyetem elnöke, a Mesterséges Intelligencia Koalíció oktatás és tudatosítás munkacsoportjának vezetője köszöntötte. Beszédében a mesterséges intelligencia növekvő szerepét hangsúlyozva rámutatott, hogy ez a terület az ország egyik kitörési pontja lehet. Hangsúlyozta a digitalizáció fontosságát az oktatási eszközökben, a tananyagokban és a módszertanban, egyben üdvözölte, hogy az EdTech-ben a Mesterséges Intelligencia Koalíció közös célokkal rendelkező és hasonló gondolkodásmódú partnerre talált.
Ritter Dávid, az EdTech koalíció elnöke, az ELTE informatikai igazgatója videóüzenetében arról beszélt, hogy a mesterséges intelligencia, a technológiai változások a mindennapi életet, így az oktatást is átalakítják, ez pedig rengeteg új lehetőséget, kihívást, ugyanakkor veszélyt is hordozmagában. Milyen társadalmi hatásai lesznek a technológia alkalmazásának? Tudjuk-e majd személyre szabni az oktatást? Képesek leszünk-e megfelelően mérni és fejleszteni a kompetenciákat, milyen eszközöket tudunk majd az oktatók számára biztosítani? Hogyan tudjuk a meglévő intézményrendszerek korlátait kitágítani, hogy képesek legyenek befogadni a technológia kínálta lehetőségeket? A koalíció sokat segíthet ezeknek a dilemmáknak a megválaszolásában – fogalmazott az igazgató.
Koren Balázs, a koalíció szakmai vezetője záróbeszédében reményét fejezte ki, hogy az EdTech a közeljövőben legalább 300 szereplős szövetséggé növi ki magát, amelyben a résztvevők konkrét témakörök és gyakorlati célok mentén folytatnak aktív párbeszédet.