„Marketing going green"

2022.06.02.
„Marketing going green
A fenntarthatóság kontextusait és a fenntarthatósággal összefüggő szemléletformálás lehetőségeit elemző program indul 2022 szeptemberében a Társadalomtudományi Kar Savaria Gazdálkodástudományi Tanszéken. A programot a Nemzeti Tehetség Program támogatja. 

A programot Kovács László, a Savaria Gazdálkodástudományi Tanszék oktatója, a Márka- és Marketingkommunikációs Kutatócsoport vezetője irányítja, a programban egy éven keresztül 12 hallgató vesz részt, akik csoportokban dolgoznak majd.

„A zöld marketing a hagyományos marketing eszközeit és a fenntarthatóságot ötvözi, alkalmazásával a cégek marketingtevékenysége – és ezen keresztül az egész cég működése –  fenntarthatóbb lesz.  A terméktervezés során példáulelőtérbe kerülnek a fenntarthatósági szempontok, úgy mint a karbonsemlegesség, az ökológiai lábnyom csökkentése, a természetes alapanyagok, a műanyagmentesség vagy a javíthatóság. A csomagolás területén  újrahasznosítható és/vagy környezetbarát anyagokat használnak fel. A kommunikációt is vezérelhetik a zöld elvek: biztosan be kell minden héten dobni a postaládánkba az összes üzletlánc összes prospektusát? Ide tartozik a vállalatok társadalmi felelősségvállalása is , mint például a megújuló energiák használata, a papírhasználat csökkentése vagy a körkörösség gondolata” – mondja el a programmal kapcsolatban Kovács László.

Az interdiszciplináris projekt célja, hogy a Szombathelyen tanuló, kiválasztott közgazdász hallgatókkal megismertessék a fenntarthatóság és a fenntartható fejlődés aspektusait, a zöld megfontolások hatását a vállalkozások működésére. A programban 

kiemelt szerepet kapnak azok a tevékenységek, amelyek a fogyasztók zöld gondolkodását befolyásolják.

Az előadások, workshopok és szakmódszertani szemináriumok mellett környezettudatossággal és fenntarthatósággal kapcsolatos fotó-, illetve rajzversenyt is szerveznek. A hallgatók munkáit (fenntarthatósági érzékenyítő anyagok és komplex játékok, valamint helyi termékekre vonatkozó marketingkommunikációs tervek) az elképzelések szerint a szélesebb közönségnek is bemutatják, és projektbemutató kötet is készül.

Az Eötvös Loránd Tudományegyetem Társadalomtudományi Kar Savaria Gazdálkodástudományi Tanszéke az „Innovatív tanulási környezet kialakítása és komplex tehetségsegítő programok megvalósítása” című, NTP-INNOV-22 kódjelű pályázati kiírásra benyújtott, NTP-INNOV-22-0036 pályázati azonosítón nyilvántartásba vett pályázatával a Támogató döntése alapján 7.437.000 Ft vissza nem térítendő támogatásban részesül.

Kovács Lászlóval a programról és a zöld marketingről a TáTK készített interjút.