IKT-alapú diagnosztikus eszköz-, és tudásfejlesztés 2.0
![IKT-alapú diagnosztikus eszköz-, és tudásfejlesztés 2.0](https://www.elte.hu/media/d4/5d/65a2fc328383358f362a43d410e091c4a2b6a3fccb74acd79f803f3b96e0/ikt2-thumb-thumb.jpg?v202209270307)
A társadalmi probléma azonosítása
Az oktatásnak feladata, hogy előmozdítsa az interkulturális kompetenciákat, a demokratikus értékeket, valamint az alapvető jogok és a környezet tiszteletét, továbbá küzdjön a megkülönböztetés valamennyi formája ellen, felkészítve ezáltal a fiatalokat arra, hogy különböző hátterük ellenére is jól megértsék egymást. Az együttműködés facilitálása sürgető feladat a sajátos nevelési igényű tanulók, a befogadó oktatás és a személyre szabott tanulás előmozdítása terén. Ennek eszköze lehet a jól időzített (akár technológia-alapú) támogatás, a sajátos nevelési igények és tehetségfaktorok korai meghatározása és a megfelelően koordinált szolgáltatások, mely célokat egyértelműen támogatja az infokommunikációs technológia (IKT) diagnosztikus tevékenységekben történő innovatív alkalmazása.
A kutatás várható társadalmi/gazdasági/ környezeti hasznosulása
Az elkészült online tesztcsomag részévé válhat protokollok, kliensút-folyamatok kialakításának és implementálásának. Releváns eleme lehet szakmai szolgáltatórendszer kialakításának, akár olyan módon is, hogy a szolgáltató hálózatok, ágazatok (egészségügy, köznevelés, civil szféra) összekapcsolódjanak és átjárhatóvá váljanak.
Kapcsolat
Kálózi-Szabó Csilla egyetemi adjunktus (ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar)
E-mail
A kutatás 2021–2022-es szakaszáról itt található bővebb információ.