Elkezdődött a Harmadik Kor Egyeteme az ELTE-n

A nyitó rendezvényen 2012. szeptember 12-én az ELTE PPK Aulájában csaknem 270 idős érdeklődő jelent meg, akik közül sokan kivetítőn követhették Striker Sándor művelődéskutató előadását az időskori tanulás és a minőségi öregedés összefüggéseiről.

Nagy érdeklődés mellett indult útjára 2012. szeptember 12-én az Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Karának Aulájában a „Harmadik Kor Egyeteme, ELTE – a tevékeny időskorért” program. Több mint ötszázötvenen regisztráltak az egész tanéven át tartó pszichológiai, természet- és bölcsészettudományi előadássorozatra. A nyitó rendezvényen csaknem 270 idős érdeklődő jelent meg, akik közül sokan kivetítőn követhették Striker Sándor művelődéskutató előadását az időskori tanulás és a minőségi öregedés összefüggéseiről, minthogy a kari aula kicsinek bizonyult a hallgatóság befogadására.


Az öntevékeny időskori tanulási módszereket ismertető prezentáció során kérdőíves felmérésben is részt vett a hallgatóság, az eredményeket a rendezvényt segítő hallgatók a helyszínen összegezték és ismertették. Kiderült, hogy a résztvevők közül 86-an voltak 70 év felettiek, és 17-en 80 évnél is idősebbek. A legtöbben Budapest XVII., XI. és XIV. kerületeiből érkeztek, a résztvevők 86.5 százaléka volt nő, s 23-an rendelkeztek alapfokú, 110-en középfokú 122-en pedig felsőfokú végzettséggel. A felmérés azt is kimutatta, hogy a jelenlévő időskorúak közül 23-an vállalnának oktatói feladatot is hasonló tanfolyamon.

Az előadás internetes közvetítése visszanézhető az Andragógia Tanszék honlapján.

2012.09.17.