A digitális oktatásfejlesztés jövője
A 2024 tavaszán alakult központ tevékenysége kiemelt figyelmet fordít a mesterséges intelligencia oktatási integrációjára, a digitális tananyagok fejlesztésére, valamint játékosított platformok létrehozására, amelyek révén növelhető a hallgatói elköteleződés. A kutatások többek között a hallgatók kompetenciáinak mérésére, az oktatók képzésére és a transzverzális készségek, például a kritikai gondolkodás és a digitális írástudás fejlesztésére irányulnak.
A DOKK nyitóeseményén a hazai oktatás, kutatás és technológiai szféra meghatározó szereplői vitatták meg a digitalizáció és a modern oktatás kihívásait. Borhy László rektor köszöntőjében felhívta a figyelmet, hogy az ELTE nemcsak egy tudományos intézmény, hanem az oktatási innováció motorja kíván lenni Magyarországon.
A projekt az egész oktatási rendszer megújulásának kulcsát jelentheti
– tette hozzá Scheuer Gyula kancellár. „A DOKK stratégiai partnerségek és innovatív eszközök révén biztosítja, hogy a technológiai változások ne uralják a hétköznapjainkat, hanem az egyetemi világ fejlődését támogassák.”
A nyitóbeszédeket követő előadások a játékosítás világába, a digitális jelvények és kompetenciák területére, valamint az MI és felsőoktatás kapcsolatába engedtek bepillantást. A bemutatott kutatások és fejlesztések között szerepelt a Somody Bernadette által vezetett digitális jelvényrendszer, amely a munkaerőpiac által is elismert mikrotanúsítványokat kínál a hallgatók transzverzális készségeinek fejlesztésére. Aczél Balázs és Horváth László vezetésével a Mesterséges Intelligencia az Oktatásban Labor (MIOL) olyan MI-alapú megoldásokat dolgoz ki, amelyek segítik az oktatókat a technológia tudatos és etikus alkalmazásában. Szabó Csaba projektje a játékosítás, a modern tanulási keretrendszerek és a kompetenciamérés úttörő megközelítéseit vizsgálja.
A villásreggeli során a Digitális Oktatásfejlesztési Kompetencia Központ stratégiai együttműködési megállapodást kötött a Magyar Rektori Konferencia, az EdTech Koalíció, a Mesterséges Intelligencia Koalíció, a HÖOK és a DOSZ képviselőivel.
A továbbiakban kerekasztal-beszélgetésre került sor Zimányi Krisztina, a Gábor Dénes Egyetem rektora moderálásában, amelyen Eszterhai Marcell (HÖOK), Dietz Ferenc (MI Koalíció), Ritter Dávid (EdTech Koalíció), Dringó-Horváth Ida (MRK) és Pósánné Rácz Annamária, a KIM helyettes államtitkára a digitális oktatásfejlesztés jövőjéről osztották meg gondolataikat.
A kerekasztal-beszélgetés résztvevői balról jobbra: Zimányi Krisztina, Eszterhai Marcell, Dringó-Horváth Ida, Pósánné Rácz Annamária, Ritter Dávid és Dietz Ferenc
Lengyel László elnökhelyettes kiemelte, hogy az NKFIH számára kulcsfontosságú az oktatási intézmények és a vállalatok közötti együttműködés erősítése: „Az oktatás digitalizációja nemcsak technológiai, hanem társadalmi jelentőséggel bír. Az ilyen projektek képesek megmutatni, hogyan válhat a tudás piacképes értékké.”
A DOKK megalakulása mérföldkő a magyar felsőoktatás történetében, a központ a jövő kihívásaira válaszolva épít dinamikus, inkluzív és innovatív oktatási környezetet. Az együttműködésre épülő modell nemcsak a technológiai fejlődést, hanem a közösségi tudást és kreativitást is előtérbe helyezi. Célja, hogy a technológiai fejlődés szolgálatába állítva piacképes közösségi megoldásokkal járuljon hozzá a magyar felsőoktatás globális versenyképességéhez – most és a jövőben egyaránt.
DOKK villásreggeli
DOKK villásreggeli
Digitális Oktatásfejlesztési Kompetencia Központ megnyitó
Digitális Oktatásfejlesztési Kompetencia Központ megnyitó
0
/
0
0
/
0