Tehetséggondozás az ELTE-n – felhívás
Az ELTE Tehetséggondozó Tanács 2015. április 7-én „Tehetséggondozás az ELTE-n – a hallgatók szemével” címmel szervez konferenciát. A Tanács számít a jelenlegi és végzett hallgatók, valamint a gyakorlóiskolai diákok tapasztalataira, a workshopokra 2015. február 26-ig lehet előadónak jelentkezni. Módosított határidő: március 5.
A konferencián az ELTE-n megvalósuló tehetséggondozás jó gyakorlataival, eredményeivel, a továbbfejlődés fő kérdéseivel, valamint az esetleges akadályozó tényezőkkel foglalkoznak. A Tehetséggondozó Tanács által meghirdetett pályázaton részt vehet minden, az ELTE-n hallgatói jogviszonnyal rendelkező jelenlegi és volt egyetemi hallgató, valamint a gyakorlógimnáziumokban jogviszonnyal rendelkező középiskolás diák. A rendezvény délutáni programján workshopokon tekintik át a hallgatók tehetséggondozásban szerzett tapasztalatait. A workshopok első részében a tehetséggondozás kiemelt témaköreire fókuszálva három-három hallgató tartja meg előadását. A hallgatók kiválasztása jelen pályázat alapján történik. Az előadások 6–8 perc terjedelműek, amelyekre előre felkért szakértők reflektálnak. A workshopok második részében moderátor vezetésével beszélgetnek a résztvevők. A konferencián elhangzottakat kötetben is megjelentetik.
Pályamunkát az alábbi témakörökben lehet benyújtani:
A konferencián az ELTE-n megvalósuló tehetséggondozás jó gyakorlataival, eredményeivel, a továbbfejlődés fő kérdéseivel, valamint az esetleges akadályozó tényezőkkel foglalkoznak. A Tehetséggondozó Tanács által meghirdetett pályázaton részt vehet minden, az ELTE-n hallgatói jogviszonnyal rendelkező jelenlegi és volt egyetemi hallgató, valamint a gyakorlógimnáziumokban jogviszonnyal rendelkező középiskolás diák. A rendezvény délutáni programján workshopokon tekintik át a hallgatók tehetséggondozásban szerzett tapasztalatait. A workshopok első részében a tehetséggondozás kiemelt témaköreire fókuszálva három-három hallgató tartja meg előadását. A hallgatók kiválasztása jelen pályázat alapján történik. Az előadások 6–8 perc terjedelműek, amelyekre előre felkért szakértők reflektálnak. A workshopok második részében moderátor vezetésével beszélgetnek a résztvevők. A konferencián elhangzottakat kötetben is megjelentetik.
Pályamunkát az alábbi témakörökben lehet benyújtani:
- Mi vonzott a tehetséggondozásban?
- Tömegképzés és tehetséggondozás
- Hallgatói és oktatói kezdeményezés szerepe a tehetséggondozásban
- Közösségi élmény a tehetséggondozásban
- Miért jelentkeztem tutorial képzésre?
- Miért jelentkeztem a honorácior rendszerbe?
- Amit megtaláltam a tudományos diákköri munkában/ szakkollégiumban/ tutori képzésben/ honorácior rendszerben, és amit nem
- Mi vonz a kutatásban?
- Miért írtam TDK dolgozatot?
- Miben különbözik a szakmai munka a tudományos diákkörben és a szakkollégiumban?
- Ha én dönthetnék, az alábbi módon támogatnám a tehetséggondozást az egyetemen…
- Milyen tényezők akadályozzák a tehetséggondozást?
- Milyen együttműködéseket látnának szívesen a középiskolások az egyetemistákkal?
2015.02.11.