Rum Run: stratégiai játék okostelefonra

Az ELTE IK hallgatói, Kapos Ádám és Kiss Dávid részvételével induló Turtle Games csapat harmadik lett az Imagine Cup világversenyen. Az ELTE-s fejlesztők a Moholy Egyetem grafikusaival együttműködve érték el a dobogós helyezést.

Az előkelő harmadik helyet szerezte meg „játékfejlesztés okostelefonra” kategóriában a magyar Turtle Games csapat a Sydney-ben zajlott Imagine Cup technológiai versenyem. A Microsoft által szervezett megmérettetésre olyan fejlesztésekkel lehet nevezni, amelyek az emberiség legégetőbb problémáira adnak újszerű válaszokat, a verseny mottója: „Képzelj el egy olyan világot, amelyben a technológia képes a legnehezebb problémák megoldására.”

A magyar csapat harmadik helyet szerzett játéka a korlátos erőforrásokkal való gazdálkodásra és a fenntartható fejlődésre helyezi a hangsúlyt. A Turtle Games csapat (Kapos Ádám, Kiss Dávid, Pregardt-Paur Róbert és Pintér Márk) által készített Rum Run nevű stratégiai kereskedő játékban a játékos szabadon irányíthat hajókat, amelyekkel rumot és élelmet vásárolhat, eladhat, szállíthat. A játék központja egy falu, amely az ellátás hatására fejlődik, és idővel önellátóvá válik, a játékos pedig ezért pontokat kap, melyekből új, például gyorsabb hajókat vehet. A játékélményt a részletgazdag grafikai megjelenítés és precíz kidolgozottság teszi teljessé. A játék célja, hogy egyszerű, közérthető eszközökkel tanítsa meg a fejlődő és fejlett országok lakóinak egyaránt, hogy hogyan kezeljék rendelkezésre álló erőforrásaikat, hogyan aknázzák ki lehetőségeiket, támogassák embertársaikat, és biztosítsák a fenntartható fejlődést.


A projekt nem csupán egy égető problémára próbál megoldást adni, de remek példája a hazai egyetemek közti együttműködésnek is. A játék programozását az ELTE hallgatói végezték, mivel a Rum Run története az ELTE Informatikai Karának – néhány évvel ezelőtt kísérleti céllal indított – Játékprogramok készítése szemináriumán indult. Az alkalmazás fejlesztése nagyrészt az Informatikai Kar Windows Phone Kutatói laborjában zajlott az ELTE IK Windows Phone Kompetenciaközpont támogatásával, míg a grafikai elemeket a Moholy-Nagy Művészeti egyetem két hallgatója készítette el.

A verseny hagyományosan legnagyobb érdeklődést kiváltó kategóriájában, a szoftvertervezésben az első helyet az ukrán Quadsquad Enable Talk projektje érdemelte ki. Az ukrán diákok által fejlesztett szoftver egy elektromos érzékelőkkel és giroszkóppal felszerelt kesztyű segítségével képes lefordítani a jelbeszéd mozdulatait, és hang formájában továbbítja a szöveget. A csapat saját tapasztalataiból merítette az ötletet, s a rendszert már több jelbeszédet alkalmazó hallássérült emberen tesztelték Ukrajnában.

Forrás: microsoft.com és wp7.elte.hu

2012.07.16.