Internetes szavazás a Rektori Fórum témáiról
2012. március 29.
ELTE Állam- és Jogtudományi Kar, IX. előadó (1053 Budapest, Egyetem tér 1–3., III. emelet.)
2012. március 29. -
ELTE Állam- és Jogtudományi Kar, IX. előadó (1053 Budapest, Egyetem tér 1–3., III. emelet.)
A Rektori Fórumra jelentkezni az online regisztrációs lap kitöltésével lehet.
A fórum előre meghirdetett témájára való tekintettel csak az egész egyetem stratégiájával kapcsolatos kérdéseket bocsájtjuk szavazásra, az egyes karokat, szakokat érintő részletkérdésekre ezen a rendezvényen nincs mód kitérni.
A beérkezett kérdéseket szerkesztett formában, 12 tematikus blokkban tesszük közzé.
A szavazáson az ELTE hallgatói, oktató és dolgozói vehetnek részt, a belépéshez kérjük, használják EHA-kódjukat vagy IIG azonosítójukat. A kód csak a szavazó felületre való egyszeri belépést szolgálja, a leadott szavazatokat nem azonosítjuk.
Kérjük, jelölje meg azt a három témakört, amelyet Ön a legfontosabbnak talál, amelyekről feltétlenül hallani szeretne a március 29-i Rektori Fórumon!
Kattintson ide a bejelentkezéshez!
Bejelentkezés után az alábbi témákról lehet szavazni:
Felvételi – diploma
- Hogyan érinti az ELTE-t a felvételi keretszámok változása?
- Mennyibe kerül egy ELTE diploma, és milyen hallgatói költségekkel és juttatásokkal kell számolni a következő tanévben?
- Hatással lesz-e a diploma értékére, hogy államilag finanszírozott vagy költségtérítéses rendszerben szerezték-e meg?
- Hogyan fogja alkalmazni az ELTE a nyelvvizsga-autonómiát?
Finanszírozás
- Hogyan érintik a megszorítások az oktatás és a kutatás finanszírozását az ELTE-n?
- Milyen tervek vannak az egyetem gazdálkodásának javítására, mely jelenleg egyszerre forráshiányos és pazarló?
- Milyen pályázati finanszírozási lehetőséggel számolhatunk a továbbiakban?
- Milyen külső (piaci) finanszírozási lehetőséggel számolhatunk?
- Milyen hatásai lesznek a hallgató létszám várható csökkenésének?
Hallgatók
- Milyen fórumai vannak a hallgatói véleménynyilvánításnak, miért nincsenek rendszeres hallgatói fórumok?
- Milyen beleszólásuk lehet a hallgatóknak a közösségi terek fejlesztésébe?
- Mit tesz az ELTE vezetése annak érdekében, hogy a hallgatóság igényeit felmérje, követeléseiket közvetítse a kormány felé?
Karok, szakok
- Hogyan látja az ELTE vezetése az egyes karok jövőjét, milyen kitörési pontok lehetségesek?
- Hogyan lehet biztosítani a kis szakok, az úgynevezett orchideaszakok jövőjét?
Kutatás
- Milyen módon szeretné az ELTE vezetése megújítani, és a jól működő nyugati modellekhez hasonlóvá tenni a kutatást az egyetemen?
- Miért van szükség a nemzetközileg elismert publikációs adatbázisok mellett a Magyar Tudományos Művek Tárára?
Menedzsment, nyilvánosság
- Milyen menedzsment eszközökkel irányítható eredményesen egy olyan komplex szervezet, mint az ELTE?
- Mit tesz az ELTE vezetése egy hatékonyabb, rugalmasabb, korszerűbb egyetem megteremtése érdekében?
- Elégségesnek látja-e az ELTE vezetése a Hallgatói Önkormányzat működésének átláthatóságát, pártoktól való függetlenségét?
- Támogatja-e Rektor úr, hogy az ELTE karain autonóm módon szerveződő, oktatáspolitikai, egyetemi ügyekről gondolkodó diákok fórumokat szervezzenek?
- Mi az ELTE vezetésének a véleménye a közelmúlt hallgatói demonstrációiról?
- Szükségesnek látja-e az ELTE vezetése egyetemi társadalmi felelősségvállalás (CSR) stratégia kidolgozását?
Minőségbiztosítás
- Milyen szempontok szerint értékelik az ELTE-n az oktatás minőségét?
- Mit tesz az ELTE azért, hogy tíz év múlva is első legyen az egyetemre jelentkezők véleménye szerint?
Nemzetközi és hazai szerep
- Mi teheti hazai és nemzetközi viszonylatban versenyképessé az ELTE-t?
- Kik a versenytársaink itthon és külföldön, és miben leszünk jobbak náluk?
Oktatás
- Mekkora a súlya a tanárok munkájának értékelésében az oktatás minőségének?
- Mi várható az előléptetések, kinevezések terén?
- Mit tesz az ELTE annak érdekében, hogy az oktatói utánpótlás megteremtése érdekében tehetséges fiatalokat óraadóként (megfelelő díjazás mellett) lehessen foglalkoztatni?
Oktatáspolitika
- Mi az ELTE álláspontja az új Felsőoktatási Törvénnyel kapcsolatban?
- Mi az ELTE stratégiája a Bolognai Rendszer átalakításával kapcsolatban?
- Milyen eszközei vannak az egyetemi és a kari vezetéseknek a kormányzat felsőoktatás-politikájának alakítására?
- Mikor lesz pártpolitikától független, autonóm egyetem az ELTE?
- Lát-e lehetőséget az ELTE egy felsőoktatási összefogás megszervezésére?
Pedagógusképzés
- Mit kíván tenni az ELTE a középiskolai természettudományos tanárképzés megerősítése, a tanárhiány kialakulásnak elkerülése érdekében?
- Hogyan alakul át a tanárképzés rendszere?
- A gyakorlóiskoláknak milyen szerepet szán az újjáalakuló tanárképzés rendszerében az ELTE?
Tehetséggondozás
- Milyen lesz a szakkollégiumok helyzete az új felsőoktatási törvény életbelépésével?
- Milyen szerepe lesz a tehetséggondozásnak az egyetem stratégiájában?
Kattintson ide a bejelentkezéshez!